^Back To Top

Licznik odwiedzin

1593007
Dzisiejsza liczba gości:
W tym miesiącu:
1367
37204

Server Time: 2017-10-20 23:25:55

Kontakt

ul. Ogrodowa 10

32-800 Brzesko

tel: 146849441

email:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Formularz logowania

Gotowość szkolna

DZIECKO GOTOWE DO PODJĘCIA NAUKI SZKOLNEJ

 

POWINNO ZNAĆ:

 
• swoje imię i nazwisko,
• adres zamieszkania,
• imiona rodziców,
• nazwę zawodu rodziców, jeśli pracują,
• nazwy zwierząt domowych,
• nazwy dni tygodnia i pór roku.

 

POWINNO UMIEĆ:


• prawidłowo trzymać ołówek (pomiędzy palcami: wskazującym, środkowym i kciukiem),
• posługiwać się przyborami do rysowania, kolorowania i pisania zawsze tą samą ręką (prawą lub lewą),
• kolorować obrazek bez wychodzenia za linię,
• narysować postać człowieka z zachowaniem odpowiednich proporcji,
• poprawnie odwzorować kształty geometryczne, szlaczki literopodobne,
• lepić z plasteliny, gliny lub masy solnej,
• ciąć nożyczkami wzdłuż wyznaczonej linii prostej, falistej i łamanej,
• sprawnie wykonywać proste ćwiczenia gimnastyczne np. skakać na jednej nodze, rzucać i łapać piłkę,
• samodzielnie się rozebrać i ubrać,
• zawiązać sznurowadło i zapiąć guziki,
• odróżnić prawą i lewą stronę ciała u siebie oraz u osoby stojącej naprzeciwko,
• wymienić kilka różnic w dwu pozornie podobnych do siebie przedmiotach lub obrazkach,
• grupować przedmioty według barwy, kształtu, wielkości itp.
• Sortować znane przedmioty lub ich obrazki według określonej zasady np. owoce, zwierzęta.
• Wybrać takie same obrazki, litery, wyrazy,
• Złożyć widokówkę pociętą na kilka części,
• Dobrać w pary obrazki lub przedmioty z uwzględnieniem pewnej cechy wspólnej np. krowa-mleko.
• Odróżnić dźwięki różnych pojazdów, instrumentów, odgłosów zwierząt,
• Odtworzyć prosty układ rytmiczny wystukiwany przez dorosłego,
• Dokonać analizy wyrazu (podzielić wyraz na sylaby) np. lo-ko-mo-ty-wa,
• Dokonać syntezy (złożyć w całość) wyraz wypowiedziany sylabami,
• Wyróżnić głoskę na początku i na końcu wyrazu,
• Różnicować wyrazy dźwiękopodobne np. bułka - półka, Tomek - domek,
• Swobodnie liczyć do 10 (także wspak),
• Przeliczyć elementy w zbiorze i powiedzieć ile ich jest (podać wynik),
• Dodawać i odejmować na konkretach np. na patyczkach lub palcach do 10,
• Porównywać ze sobą dwa zbiory - powiedzieć gdzie jest więcej, a gdzie mniej,
• Opowiedzieć co przedstawia dany obrazek,
• Poprawnie wymawiać wszystkie głoski oraz dłuższe wyrazy np. hipopotam, kaloryfer,
• Budować zdania poprawnie pod względem gramatycznym,
• Przez dłuższą chwilę skupić się na słuchaniu opowiadania, bajki lub muzyki,
• Zapamiętać teksty krótkich wierszyków i piosenek,
• Zgodnie bawić się w grupie, zaczekać na swoją kolej,
• Doprowadzić rozpoczętą pracę do końca,
• posprzątać po sobie po zakończeniu pracy lub zabawy,
• podporządkować się poleceniom,
• wykonać 3-4 poleceń według kolejności podanej przez dorosłego,
• bez problemu rozstać się z rodzicami lub opiekunami,
• łatwo nawiązywać kontakt z dorosłymi i rówieśnikam.

Copyright © 2013.  Rights Reserved.